LinkedIn to platforma, która może przynieść ogromne korzyści dla podcasterów. Nie tylko umożliwia budowanie profesjonalnych relacji, ale także promowanie nowych odcinków podcastu, zaangażowanie słuchaczy oraz znalezienie potencjalnych gości.
Networking z Ekspertami
- Buduj sieć kontaktów z osobami z branży, która cię interesuje. Komentuj ich posty, dyskutuj, nawiązuj relacje.
- Dołącz do grup LinkedIn, które cię interesują i mogą być pomocne w poznawaniu nowych ludzi i wymiany doświadczeń.
Promowanie Nowych Odcinków Podcastu
- Udostępniaj odcinki podcastu na swoim profilu LinkedIn. Pamiętaj, żeby napisać 3-4 rzeczy których słuchacze dowiedzą się po wysłuchaniu.
- Zapraszaj do dyskusji w komentarzach.
Zaangażowanie Słuchaczy
- W poście promującym odcinek pamiętaj o CTA – call to action – co chcesz osiągnąć swoją publikacją? Poznać punkt widzenia innych, historie słuchaczy, doświadczenia – inne niż twoje? Napisz to!
- Odpowiadaj na komentarze i wiadomości od słuchaczy.
- Zachęcaj do dyskusji osoby, które znasz i które mogą się wypowiedzieć pod postem.
Wyszukiwanie Potencjalnych Gości
- Możesz szukać po nazwiskach, branżach, hasztagach…
- A może wpadniesz na profil osoby, której nie znasz do tej pory, ale świetnie pisze w temacie, który Cię interesuje…
Najlepsze praktyki na LinkedIn
- Nie zapraszaj gości w komentarzach. Zrób to wysyłając im wiadomość prywatną.
- Wiedz, co chcesz osiągnąć od danego eksperta – napisz mu to – jaka tematyka i zakres wiedzy Cię interesuje.
- Nie zapraszaj wszystkich, którzy się do Ciebie zgłoszą bez robienia researchu. Po prostu upewnij się, że ta osoba naprawdę ma wiedzę w konkretnym zakresie.
Podsumowanie
LinkedIn oferuje ogromne możliwości dla podcasterów. Dzięki tej platformie możesz nawiązywać cenne kontakty, promować swoje podcasty, angażować słuchaczy oraz znaleźć potencjalnych gości. Wykorzystaj wszystkie możliwości, które LinkedIn oferuje i ciesz się rosnącą liczbą słuchaczy.